Oferty dla grup Wycieczki cykliczne Transport Zakwaterowanie Informacja
Kursy walut:
PLN
PLN
PLN
PLN
Akceptujemy płatnościSystem autoryzacji kart płatniczych w eCard S.A. gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa swoim Klientom. |
Warunki Uczestnictwa w imprezach organizowanych przez Biuro Podróży i Turystyki Almatur
- Zawarcie umowy udziału w imprezie turystycznej organizowanej przez Almatur następuje po:
- zapoznaniu się Uczestnika z ofertą umieszczoną w aktualnym katalogu, niniejszymi warunkami uczestnictwa oraz informacjami dodatkowymi, dotyczącymi określonej oferty turystycznej.
- złożeniu w Almaturze wypełnionej i podpisanej "Umowy - Zgłoszenia uczestnictwa w imprezie turystycznej". Umowę-Zgłoszenie może podpisać wyłącznie osoba prawna lub fizyczna, która posiada zdolność do takich czynności prawnych. W przypadku podpisania umowy przez osobę o ograniczonej zdolności do czynności prawnych konieczne jest potwierdzenie umowy przez przedstawiciela ustawowego. Zamówienie zbiorowe podpisują osoby do tego upoważnione, które zawierają umowę na rzecz zgłaszanych osób i są odpowiedzialne za informowanie pozostałych osób o szczegółach dotyczących oferty. Prawo do dokonywania zmian w umowie lub zgłoszenia rezygnacji z imprezy przysługuje wyłącznie Uczestnikowi zgłaszającemu rezerwację zbiorową.
- wpłacie zaliczki w wysokości do 10% ceny imprezy. Wpłata pozostałych części ceny imprezy winna być dokonana w następujących terminach:
- do 180 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy - do 30% ceny imprezy - do 21 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy - do 100% ceny imprezy a przy imprezach egzotycznych, tj. wyjazdach poza Europę i region Morza Śródziemnego: - do 120 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy - do 30% ceny imprezy - do 40 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy - do 100% ceny imprezy Brak terminowych wpłat powoduje wykluczenie z imprezy z konsekwencjami podanymi w punkcie 4.
- Uczestnik zobowiązany jest do dostarczenia w wyznaczonym przez Almatur terminie pełnych danych i ewentualnej dokumentacji wymaganych do realizacji imprezy oraz punktualnego stawienia się w miejscu rozpoczęcia imprezy. Niespełnienie tych warunków może spowodować skreślenie z listy uczestników z konsekwencjami podanymi w punkcie 4.
- W przypadku rezygnacji lub zmiany terminu imprezy uczestnik powinien natychmiast powiadomić o tym fakcie Almatur, doręczając mu pisemne oświadczenie.
- W przypadku rezygnacji lub zmiany terminu imprezy turystycznej przez Uczestnika, Almatur zastrzega sobie prawo do dokonania potrąceń w wysokości kosztów rzeczywiście poniesionych przez Almatur do chwili doręczenia mu oświadczenia Uczestnika o rezygnacji lub zmianie terminu imprezy. Almatur wskazuje przy tym informacyjnie, iż średnie koszty tych potrąceń kształtują się w praktyce następująco, w zależności od terminu rezygnacji:
- 39 - 21 dni przed datą rozpoczęcia imprezy 10 %- 20 % ceny imprezy,
- 20 - 14 dni przed datą rozpoczęcia imprezy - 20 %-50 % ceny imprezy,
- poniżej 14 dni przed datą rozpoczęcia imprezy -50 %-90 % ceny imprezy,
- w szczególnych przypadkach lub niektórych rodzajach imprez średnie koszty rezygnacji mogą być inne, a informacje o tym będą podane w "Informacjach dodatkowych do oferty turystycznej",
- Almatur przy zachowaniu należytej staranności podejmie działania zmierzające do ograniczenia kosztów rzeczywistych i strat związanych z rezygnacją uczestnika z udziału w imprezie, a tym samym do zminimalizowania kosztów rezygnacji, z uwzględnieniem indywidualnych okoliczności danego przypadku.
- Uczestnik może obniżyć koszty związane z ewentualną zmianą terminu lub rezygnacją z imprezy poprzez zawarcie (w momencie podpisywania umowy) indywidualnego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy.
-
- Nie pobiera się kosztów rezygnacji, poza kosztami rzeczywiście poniesionymi przez Almatur w wyniku zamiany uczestnika, jeżeli Uczestnik w momencie odstąpienia od umowy, jednak nie później niż 3 dni przed rozpoczęciem imprezy, wskaże Almaturowi osobę spełniającą wszelkie warunki udziału w imprezie turystycznej, której przekaże uprawnienia i która przejmie obowiązki wynikające z zawartej umowy,
- Jeśli uczestnictwo w imprezie jest związane z przelotami samolotowymi i/lub koniecznością wcześniejszego otrzymania wiz, to w takich przypadkach możliwość bezkosztowej zamiany uczestników może być ograniczona warunkami zakupu przez Almatur biletów lotniczych lub wymaganym terminem złożenia dokumentacji wizowej.
- Za zmianę przez uczestnika istotnych danych podawanych przy zawieraniu umowy, tj. danych osobowych, miejsca rozpoczęcia podróży, rodzaju i ilości zamawianych świadczeń, może być pobrana opłata w wysokości odpowiadającej rzeczywistym kosztom poniesionym przez Almatur.
- Gdy po zawarciu umowy, a przed rozpoczęciem podróży nastąpią nieprzewidziane wcześniej odstępstwa lub zmiany w stosunku do informacji zawartych w katalogu lub umowie, Almatur zobowiązuje się bezzwłocznie powiadomić o nich Uczestników. Jeśli zmianie ulegną istotne warunki umowy (tzn.: zakres i standard oferowanych świadczeń) Uczestnik ma prawo do rozwiązania umowy i zwrotu wszystkich wpłaconych kwot. O rezygnacji lub akceptacji zmienionych warunków umowy Uczestnik powinien poinformować Almatur w ciągu 3 dni po otrzymaniu informacji na temat zmian, nie później jednak niż 24 godziny przez wyjazdem.
- Almatur zastrzega sobie prawo do:
- odwołania imprez, bez ponoszenia dodatkowych kosztów własnych, z przyczyn wynikających wyłącznie z działania lub zaniechania klienta; działania lub zaniechania osób trzecich nie uczestniczących w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć lub uniknąć, albo z siły wyższej. Almatur ma również prawo do odwołania imprez z powodu braku wymaganego minimum uczestników. Powiadomienie uczestnika o odwołaniu imprezy z powodu braku wymaganego minimum uczestników, które stanowi 75% miejsc przewidzianych w danej imprezie, może nastąpić, w formie pisemnej, nie później niż 10 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy. W przypadku odwołania imprezy uczestnik ma prawo według własnego wyboru do: natychmiastowego otrzymania w całości wniesionych wcześniej wpłat bez obowiązku zapłaty kary umownej; uczestnictwa w imprezie zastępczej o tym samym standardzie; uczestnictwa w imprezie zastępczej o wyższym lub niższym standardzie za odpowiednią dopłatą lub zwrotem różnicy w cenie.
- podwyższenia ceny imprezy - Almatur może podwyższyć cenę imprezy wyłącznie w razie wystąpienia jednej z następujących okoliczności mających wpływ na podwyższenie ceny tj. wzrostu kosztów transportu, wzrostu opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi, jak lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych albo wzrostu kursów walut. Wpływ powyższych okoliczności na podwyższenie ceny musi być przez Almatur udokumentowany, a podwyższenie ceny nie może mieć miejsca w okresie 20 dni przed datą wyjazdu. Po otrzymaniu od Almatur pisemnego zawiadomienia o podwyższeniu ceny imprezy, klient obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Almatur, czy przyjmuje proponowaną zmianę umowy, czy też odstępuje od niej za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych świadczeń i bez obowiązku zapłaty kary umownej.
- Ubezpieczenia.
- Podpisując "Umowę-Zgłoszenie" Uczestnik deklaruje, iż stan jego zdrowia umożliwia udział w imprezie, a w przypadku zachorowania w trakcie imprezy zwalnia leczących go lekarzy w kraju i za granicą z obowiązku zachowania tajemnicy lekarskiej względem Ubezpieczyciela oraz wyraża zgodę na udostępnienie mu dokumentacji medycznej.
- Almatur gwarantuje wszystkim Uczestnikom ubezpieczenie w SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Jasna 14/16a.
- Przedmiot i zakres ubezpieczenia SIGNAL IDUNA Travel z włączeniem odpowiedzialności dla wszystkich klientów w zakresie turystyki kwalifikowanej i następstw chorób przewlekłych i nowotworowych: - poza granicami kraju Uczestnicy objęci są ubezpieczeniem Travel w wariancie STANDARD (dot. terytorium Europy i Basenu Morza Śródziemnego), którego przedmiotem są: koszty leczenia łącznie z assistance (KL - wariant podstawowy) suma ubezpieczenia - 20.000 EUR, koszty ratownictwa - 5000 EUR (podlimit kosztów leczenia), następstwa nieszczęśliwych wypadków (NNW) suma ubezpieczenia: 15.000 zł na wypadek 100% trwałego uszczerbku na zdrowiu i 7.500 zł na wypadek śmierci, bagaż podróżny (BP) suma ubezpieczenia 150 EUR. - uczestnicy wyjazdów krajowych objęci są ubezpieczeniem Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) o sumie ubezpieczeń: 15.000 zł na wypadek 100% trwałego uszczerbku na zdrowiu i 7.500 zł na wypadek śmierci.
- Uczestnik ma prawo i obowiązek przed wyjazdem zapoznać się w biurze podróży sprzedającym ofertę Almaturu z właściwymi Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia.
- Przy niektórych rodzajach imprez Almatur gwarantuje dodatkowe ubezpieczenia i wyższe sumy ubezpieczeń, zgodnie z zapisami zawartymi w "Informacjach dodatkowych do oferty turystycznej".
- Almatur zaleca Uczestnikowi indywidualne ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy.
-
- Uczestnik wyjazdu zagranicznego musi posiadać aktualny paszport lub inny dokument wymagany prawem do przekroczenia granicy Rzeczpospolitej Polskiej, krajów tranzytowych oraz kraju docelowego. Almatur nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowe wystawienie lub odmowę wydania paszportu lub wizy oraz odmowę prawa wjazdu do danego kraju wynikające z działań uprawnionych organów lub służb. Koszty wydania paszportów, wiz oraz paszportów tymczasowych pokrywa Uczestnik.
- Przy wyjazdach do państw układu Schengen, mimo zniesienia kontroli granicznych każdy Uczestnik imprezy nadal musi posiadać przy sobie paszport lub nowy dowód osobisty.
- Przy wyjazdach do krajów, do których nie jest wymagana wiza dla obywateli polskich, obcokrajowcy załatwiają formalności wizowe we własnym zakresie, w czasie umożliwiającym prawidłową realizację imprezy turystycznej
-
- Od chwili rozpoczęcia imprezy Uczestnik zobowiązany jest stosować się do wskazań przedstawicieli Almaturu dotyczących realizacji programu imprezy turystycznej.
- Uczestnik ponosi odpowiedzialność materialną wobec Almaturu za wyrządzone szkody podczas podróży i pobytu.
- Almatur zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia konsekwencji finansowych z Uczestnikiem, który istotnie naruszył, albo uporczywie narusza ustalony porządek imprezy, zagraża jej realizacji lub uniemożliwia innym uczestnikom normalne korzystanie ze świadczeń. Wszelkie koszty dalszego pobytu i powrotu do kraju w takim przypadku ponosi Uczestnik.
-
- Almatur jest odpowiedzialny za przebieg imprezy zgodnie z ofertą oraz ustaloną jakością i standardem świadczeń. W przypadku zaistnienia niezgodności pomiędzy stanem faktycznym a ofertą uczestnik ma obowiązek niezwłocznie poinformować o tym fakcie wykonawcę usługi oraz przedstawiciela Almaturu (pilota, rezydenta lub wychowawcę) w celu umożliwienia im naprawienia wady. Zaistnienie wady nie może być podstawą reklamacji jeśli jej naprawa nastąpi bez opóźnień. Jeśli wada nie zostanie usunięta, Uczestnik powinien zgłosić ten fakt w formie pisemnej, w czasie trwania imprezy, przedstawicielowi Almaturu.
- Jeżeli nie zostaną zrealizowane określone świadczenia, do których wykonania Almatur jest zobowiązany na podstawie umowy zawartej z Uczestnikiem, względnie ich jakość będzie odbiegała od wynikającej z zawartej z Uczestnikiem umowy, Almatur przyjmuje na siebie stosowną odpowiedzialność finansową i zobowiązany jest do dokonania zwrotu części wniesionych wpłat za usługę w wysokości uzależnionej od rodzaju i stopnia odstępstwa od oferty oraz od wyceny wadliwie zrealizowanego świadczenia, chyba że brak realizacji określonego świadczenia, względnie odbieganie jego jakości od wynikającej z zawartej umowy, będzie spowodowane wyłącznie działaniem lub zaniechaniem klienta, działaniem lub zaniechaniem osób trzecich nie uczestniczących w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć lub uniknąć, albo siłą wyższą.
- Podstawą częściowego lub całkowitego zwrotu jest reklamacja. Wszelkie reklamacje w sprawie usług winny być sporządzone w formie pisemnej i wysłane listem poleconym na adres Almaturu, nie później niż w terminie miesiąca od daty zakończenia imprezy. Na prawidłowo zgłoszone reklamacje Almatur udzieli odpowiedzi na piśmie niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 30 dni od ich otrzymania.
-
- Almatur nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych jeżeli jest ono spowodowane wyłącznie: działaniem lub zaniechaniem Uczestnika, działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nie uczestniczących w umowie, jeśli działań tych nie można było przewidzieć albo siłą wyższą.
- Jeśli wykonanie usług stanowiących istotną część programu jest niemożliwe, Almatur zobowiązany jest, bez obciążania Uczestnika dodatkowymi kosztami, wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenia zastępcze, możliwe do zrealizowania w ramach danej imprezy. Jeżeli jakość świadczenia zastępczego, o którym mowa w poprzednim zdaniu, jest niższa od jakości usługi określonej w programie imprezy, Uczestnik może żądać obniżenia ustalonej ceny imprezy. Uczestnik może z uzasadnionych powodów nie wyrazić zgody na wykonanie świadczeń zastępczych i odstąpić od umowy. Almatur nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej w sytuacji, gdy zaoferuje świadczenia zastępcze o co najmniej równorzędnych: standardzie i wartości, zaś Uczestnik bezzasadnie nie przyjmie tego świadczenia.
- Almatur ogranicza odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług w czasie imprezy turystycznej do dwukrotności ceny imprezy turystycznej względem każdego klienta. Ograniczenie te nie dotyczy szkód na osobie.
-
- "Warunki uczestnictwa w imprezie turystycznej" są obowiązujące również dla osób towarzyszących, reprezentowanych przez Uczestnika.
- Szczegółowe zasady dotyczące organizacji poszczególnych rodzajów imprez są zawarte w "Informacjach dodatkowych do oferty turystycznej", które stanowią integralną część umowy.
- Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z realizacją zawartej umowy, w przypadku braku porozumienia między stronami, będą rozstrzygane przez właściwy sąd cywilny.
-
- "Almatur" występujący jako strona umowy udziału w imprezie turystycznej jest grupą koncesjonowanych biur podróży występujących pod jedną firmą. W ramach wewnętrznego podziału działalności odpowiedzialnym za realizację danej imprezy jest biuro Almaturu występujące jako organizator przy określonej ofercie, którego adres i siedziba wskazane są w umowie. Każdy organizator turystyki jest uprawiony do prowadzenia tej działalności, zgodnie z warunkami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.
- Biura Almaturu występujące jako organizatorzy imprez zawartych w niniejszym katalogu posiadają obowiązkowe gwarancje ubezpieczeniowe turystyczne na podstawie stosownych umów zawartych z Signal Iduna S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Jasna 14/16a. Biuro sprzedające imprezę turystyczną jest obowiązane wydać Uczestnikowi wpłacającemu co najmniej zaliczkę pisemne potwierdzenie gwarancji organizatora. Gwarancja ta obejmuje sytuację, gdy biuro wbrew obowiązkowi nie zapewnia Uczestnikowi powrotu do kraju lub nie dokona zwrotu wpłat wniesionych przez klientów w razie niewykonania zobowiązań umownych. Uczestnik w takiej sytuacji powinien niezwłocznie skontaktować się z właściwym Gwarantem, który po otrzymaniu zawiadomienia winien wypłacić zaliczkę na pokrycie kosztów powrotu lub dokonać zwrotu wniesionych wpłat. W przypadku, gdyby Gwarant odmówił Uczestnikowi wypłaty tej zaliczki lub zwrotu wniesionych wpłat, Uczestnik zgłasza wniosek do właściwego Marszałka Województwa, zgodnie z siedzibą organizatora. Wykaz adresów organizatorów wraz z numerami zezwoleń (koncesji) oraz numerem gwarancji ubezpieczeniowej turystycznej znajduje się w katalogu oraz na stronie internetowej www.almatur.pl.
- W sprawach nieuregulowanych "Warunkami uczestnictwa" mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.
DRUKUJ STRONĘ |